Subskrybuj:InformacjeKomentarze
pasek

Tu jesteś: Home » Aktualności, Wiadomości » Trwają berlińskie Targi Ifa 2016

ifa2016_p

 

Tradycyjnie z początkiem września otwarto największe na świecie targi domowego sprzętu elektronicznego oraz wyposażenia na terenach Messe Berlin W tym roku już bodaj po raz 56, trwają one od piątku 2 do środy 6 września. Odnotowano 13% wzrost wystawców na prawie 160 tys. m2 powierzchni. Tak nawiasem mówiąc, – ta powierzchnia się nie zmienia od lat, – co niżej podpisany obserwuje od przynajmniej 20 lat, ale organizatorzy się upierają i twierdzą, iż przybyło jej o 5% więcej.

Skoro przy tym jesteśmy, to warto odnotować otwarcie dodatkowej powierzchni POZA tradycyjnymi terenami wystawowymi – STATION Berlin w wymiarze 10 tys. m2 dla ok. 300 wystawców, głównie z Chin, ale także dla Danii, Niemiec, Polski (naliczyłem z naszego kraju 5 firm, m.in. Manta, MagiCom HD, My Screen Protection), Francji, Austrii, Taiwanu i Turcji. Od lat dyrektor wykonawczy targów IFA Jens Heithecker stwierdził: – patrząc łącznie, IFA to największe targi elektroniki konsumenckiej i domowej elektroniki w sprzęcie AGD i miejsce najbardziej efektywnych biznesów tych sektorów działalności.

Sprzedaż globalna to blisko 814 mld euro, a bezpośrednio IFA generuje ok. 4,35 mld euro sprzedaży świątecznej (bożonarodzeniowej). Co roku IFA odbywa się „pod jakimś” hasłem – teraz jest to <Smart Home> oraz <Smart, more smart” – w związku z czym w Hali 6.2 otwarto specjalną ekspozycję z udziałem tylko 40 wystawców z 15 krajów i 150 partnerów. To wyselekcjonowany pokaz dla „tradersów” (handlowców) by ułatwić im tematycznie i w jednym miejscu wybór. Ale targi IFA maja wiele nurtów – od powszechnej wystawy dla zwiedzających, ekspozycji TecWatch obejmujących więcej jak 70 start-ups i 100 firm, instytutów i uczelni – wycelowanych głównie w młodzież o technicznych zainteresowaniach (przyszli pracownicy i konsumenci – decydenci). Na tej w sumie niewielkiej powierzchni Hali 11 pokazy są tematyczne – co dzień inne zagadnienie: Smart Home; Virtual Reality; Captivating Images; Powerful Sound czy Intelligent Lights. Jednak publiczność od lat oczekuje, co, pokażą wielkie światowe firmy: ciągną do otwartego dwa lata temu wielkiego pawilonu CubeCity na całościową wystawę Samsunga, tradycyjnie nawiedzają pawilony SONY (tutaj rozwój telewizji UHD – 4K i 8K oraz serii telefonów Xperia); Panasonica (Smart Home), Philipsa czy chińskiego TCL (szok jakości ekranów OLED). Miłośnicy wyposażenia domowego od lat patrzą co pokaże Bosch, Miele i Siemens, od ub. roku przybył dynamiczny Gorenje. Testują kawę u producentów wyrafinowanych kawiarek, patrzą na jakość produktów Karchera. I zastanawiają się, co tu by wybrać na prezent świąteczny.     

 

Tekst: Adam St. Trąbiński

2 komentarze

  1. dyrdek napisał(a):

    fiu fiu, kto by pomyslal, ze polski akcent pojawi sie na takim wydarzeniu

  2. jacek napisał(a):

    Super, ze rowniez i polskie marki sie tam pojawiły 🙂

© 2016 www.gpr24.pl · Subskrybuj:InformacjeKomentarze · Designed by Theme Junkie · Powered by WordPress